I framtiden för mig så finns det inget annat scenario än att bo på en gård. Förr kunde jag gärna tänka mig en villa på något bättre ställe men alltså nu, nej! Har haft hus och har gjort grejen med det, känner mig färdig på den biten. Köpte hus som 20-åring och har uppfyllt mina behov på småhusfastighetsfronten med 164 kvm boarea inklusive 100 kvm biarea. Tack för den tiden, men that's it. Det utvecklade mig och jag lärde mig massa nyttigheter. Men jag vill mer än så på husfronten.
 
För grannarna vet när man är hemma, om man hämtat posten eller inte, om tv:n är påslagen eller inte. Så lite livskvalité för mig. Givetvis, för många finns det inget annat alternativ än att bo i lägenhet eller hus. Våra behov är olika. Man trivs där man trivs, helt enkelt.
 
Får jag sväva vidare i mina gårdstankar så skulle jag gärna köpa en lättskött gård, typ 4 boxar. En enplansvilla (alltså inget smäck som typ Älvsbyhus nu) på cirkus 150 kvm med seriöst dubbelgarage för verkstadspill, hästsläp och sånt.  Inte mindre än 3 ha mark. Skog ska omsluta fastigheten och finnas i omgivningen. Dock inte alltför långt till förbindelser och vänner. Ja, som ni förstår, inte helt lätt!
 
En bra utgångpunkt är  ju ett hum om vad man kan tänka sig iallafall. Hemnet is your friend!
Och givetvis,  ingen lyxfälla här inte och naiv får jag inte påstå mig vara. Ett arbete med god (läs fet) inkomst är prio 1 efter studierna. Time will tell somsagt.
 


Inspecta, mitt första "riktiga" jobb och bättre arbetsplats har jag inte haft sen dess, vilket jag kommit till insikt om såhär i efterhand. Jag saknar tiden och blir nostalgisk när jag ser dessa bilder.
 
 

Kommentera

Publiceras ej