Hejsan, hur mår ni. Jag mår fint, tackar som frågar!
 
Då jag i tidigare inlägg skrev om Spotify och nämnde dess grundare Daniel Ek, så vad passar inte bättre att fortsätta i samma entreprenörsanda....röda tråden mellan dessa två herrar är dessutom att båda två är skalliga, där Daniel Ek kanske ligger lite mer i lä, läs nedan:
 
Christian von Koeningseggs bedrifter är otroligt imponerande.  Vad många av er säkert lagt märke till är dennes intressanta karaktärsdrag.
 
Han har nämligen en "sjukdom" som heter Alopeci. Därav hans speciella drag. Alopecia totalis är när en person förlorat allt sitt huvudhår, även ögonfransar. Alopecia unversalis i sin tur beskriver förlusten av allt hår, även på kroppen. Personer med sjukdomen är ofta vid utmärkt hälsa ska tilläggas. Enligt min åsikt är det alltså snarare en fråga om ett skönhetsfel än en direkt sjukdom.
 
Jag själv kom i kontakt med alopeci tidigt, då en bekant i familjen har detta skönhetsfel. Mycket rolig men dock totalt hårlös farbror. Jag var mycket fascinerad av hans utseende ska tilläggas! Innan jag visste bättre trodde jag att det var lite av hans image att hålla varenda hårstrå borta.
 
 
Knappt fattig

Kommentera

Publiceras ej